0

سرگرمی در طول سفر و درون ماشین

بازدید 397

بازی مسافرتی نوعی بازی در ماشین است که در هنگام مسافرت می‌توانید از آن استفاده کنید. بازی مسافرتی می‌تواند یک ماشین کسل و خسته‌کننده را به یک مسافرت شاد و پر از تجربه تبدیل کند و باعث شود با صدای بلند بخندید و شما و همسفرانتان را به هم نزدیک‌تر کند. بهترین راه برای گذشت زمان در ماشین، انجام بازی مسافرتی و بازی در ماشین است. قبل از اینکه بخواهید سراغ گوشی و تبلت بروید، 12 بازی مسافرتی پیشنهادی ما که برای بازی در ماشین مناسب هستند را امتحان کنید. پس همچنان با بیا تو اینجا همراه شوید .

معرفی 12 بازی مسافرتی و بازی در ماشین

1. بازی در ماشین وقتی که خوابی

اگر همسفرهای خواب‌آلودی دارید، حتما بازی وقتی که خوابی را انجام دهید.

  • بازی: وقتی یک نفر خوابش می‌برد، یک داستان بسازید.
  • قوانین: مطمئنا یکی از مسافرها خوابش می‌برد. بعد از 5 دقیقه که از چرت زدنش گذشت، بقیه مسافران شروع کنند به نقش بازی کردن. هرکسی سعی کند چیزی به داستان اضافه کند. وقتی شخص خوابیده بیدار شد، باید طوری وانمود کنید که انگار داستان واقعی است. هرکسی که خوب و واقعی بازی نکند، یا کاراکترش را رها کند، یک امتیاز منفی می‌گیرد. اگر کسی طبق داستان عمل نکرد، برای اینکه شخصی که خواب است متوجه نشود می‌پرسید «مطمئنی؟» و به این صورت شخص ساکت می‌شود و 2 امتیاز منفی می‌گیرد. اگر توانستید با موفقیت فرد خواب را گول بزنید، به بقیه 3 امتیاز مثبت می‌رسد. در آخر کسی که بیشترین امتیاز را دارد برنده است.

2. بازی مسافرتی 20 سوالی

بازی 20 سوالی، یک بازی به شدت کاربردی و همه‌گیر است که مطمئنا همه با آن آشنایی دارید. 20 سوالی مطمئنا یک بازی مسافرتی هیجان‌انگیز خواهد بود.

  • بازی: با 20 سوال حدس بزنید در ذهن طرف مقابلتان چه می‌گذرد.
  • قوانین: یک نفر به یک چیزی یا موضوعی فکر کند. بقیه شروع کنند به سوال پرسیدن از همان شخص. حواستان را باید جمع کنید؛ نمی‌توانید سوال تکراری بقیه را بپرسید. هرکسی که توانست کلمه صحیح را حدس بزند، دور بعدی بازی را شروع می‌کند. سعی کنید کلمات جالب و بامزه و سخت انتخاب کنید تا بازی با شوخی و خنده پیش برود.

3. بازی در مسافرت خواندن آهنگ

اگر همسفران شما آدم‌های بامزه و شوخی هستند، بازی خواندن آهنگ می‌تواند یک بازی مسافرتی به شدت هیجان‌آور باشد. این بازی معمولا خیلی محبوب است؛ چون همه فکر می‌کنند خیلی خوش صدا هستند، اما واقعیت چیز دیگری است!

  • بازی: یک شعر انتخاب کنید و شروع کنید به خواندن؛ یک نوع مشاعره، اما با آهنگ.
  • قوانین: یک نفر شروع به خواندن یک آهنگ کند و خواندن آهنگ را یک جا قطع کند. نفر بعدی باید با کلمه آخر شعر قبلی، شروع به خواندن یک آهنگ دیگر کند. این بازی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که یک نفر نتواند آهنگ با کلمه مناسبی پیدا کند.
بیشتر بخوانید . . .
جاذبه‌های گردشگری در سیدنی

4. بازی در ماشین الفبا

بازی دسته‌بندی الفبا می‌تواند به شدت هیجان‌انگیز باشد؛ چون همه فکر می‌کنند همه چیز را بلد هستند.

  • بازی: به ترتیب حروف الفبا در یک طبقه یا دسته خاص، اشیا را نام ببرید.
  • قوانین: یک دسته انتخاب کنید؛ مثل غذا، ماشین، وسایل خانه و غیره. با حرف الف، اسم یک شی را بگویید، مثلا اتو. نفر بعدی باید با ب یک شی دیگر در همان دسته نام ببرد. کسی که نتواند چیزی نام ببرد یا کلمه‌ای تکراری بگوید می‌بازد و باید برای بقیه خوراکی بخرد. دسته‌بندی خاص و کمیابی را انتخاب کنید تا بازی جذابتر و سخت‌تر شود.

5. بازی مسافرتی هوپ

مطمئنا همه بچه‌های ایران بازی محبوب و چالش‌برانگیز هوپ را می‌شناسند. این بازی نیاز به هیچ حرکتی جز حرکت زبان ندارد. پس خیلی راحت هنگام مسافرت در ماشین آن را انجام دهید.

  • بازی: از شماره 1 شروع کنید، روی عددهای 0 و 5 دار هوپ بگویید.
  • قوانین: نفر اول می‌گوید 1. نفر دوم می‌گوید 2. نفر سوم می‌گوید 3. به همین ترتیب تا نفر پنجم. اما نفر پنجم عدد 5 را نمی‌گوید، بلکه باید بگوید هوپ. همین روند را برای عددهای صفر و 5دار انجام دهید؛ عددهایی مثل 5، 10، 15، 20 و… اگر کسی یادش رفت بگوید هوپ باخته و از دور خارج می‌شود. هیجان این بازی به سرعت آن است. اگر کسی بیش از 2 ثانیه مکث کند می‌بازد. هرگاه کسی ببازد، بازی از اول شروع می‌شود. برنده می‌تواند تا آخر سفر کنار شیشه ماشین بنشیند.

6. بازی در ماشین حدس آهنگ

بازی حدس آهنگ یک بازی مسافرتی 2 جانبه است؛ هم بازی ‌می‌کنید، هم آهنگ گوش می‌دهید. با این بازی حتی متوجه گذر زمان هم نمی‌شوید.

  • بازی: آهنگ را حدس بزنید! به همین سادگی.
  • قوانین: ضبط صوت یا رادیوی ماشین را روشن کنید. آهنگی پلی کنید. هرکس بتواند زودتر از بقیه اسم آهنگ را حدس بزند، برنده است. سعی کنید آهنگ‌های قدیمی و خاطره‌انگیز را پلی کنید تا این وسط یادی از دوران خوش آهنگ‌های قدیمی هم داشته باشید.
بیشتر بخوانید . . .
تفریحات لوکس در کشتی‌های کروز

7. بازی در مسافرت ساخت داستان با کلمه

با این بازی هیجان‌انگیز می‌توانید حسابی بخندید و داستانی که می‌خواهید را بسازید.

  • بازی: با یک کلمه یک داستان بسازید.
  • قوانین: نفر اول یک کلمه انتخاب کند. نفر دوم به کلمه اول یک کلمه مرتبط اضافه کند. نفر سوم هم به همین ترتیب. بدین ترتیب یک داستان هیجان‌انگیز و خنده‌دار از افزودن کلمات بسازید. هر کلمه مرتبطی که می‌خواهید اضافه کنید تا آخر ببینید داستان به کجاها کشیده می‌شود. کسی که بیش از 5 ثانیه مکث کند، بازنده است و از دور داستان‌گویی خارج می‌شود.

8. بازی مسافرتی قوانین

بازی قانون را می‌توان با انتخاب‌های خنده‌دار به یک بازی در ماشین هیجان‌انگیز تبدیل کرد. چون در این بازی باید حسابی حواستان را جمع کنید؛ وگرنه می‌بازید.

  • بازی: یک قانون انتخاب کنید. همه باید به آن قانون عمل کنند.
  • قوانین: یک قانون درون ماشین انتخاب کنید. مثلا وقتی زیر هر پلی برسید، همه باید صدای سگ یا گربه در بیاورند. یا مثلا اگر کلاهتان را سر همسفرانتان بگذارید، باید به سقف ماشین دست بزنند. یا اگر در راه یک گاو، گوسفند یا هر حیوان دیگر دیدید، باید با صدای بلند بگویید یک گاو کنار من است. هرکسی که به قانون عمل کند، یک امتیاز مثبت می‌گیرد. هرکسی که فراموش کند به قانون عمل کند، یک امتیاز منفی می‌گیرد. در پایان هرکسی که امتیاز بیشتری داشت برنده است و بقیه باید برایش بستنی بخرند.

9. بازی مسافرتی حقیقت یا شجاعت

بازی به شدت هیجان‌انگیز حقیقت یا شجاعت را تقریبا همه می‌شناسند. شجاعت‌های مناسب با مسافرتتان انتخاب کنید.

  • بازی: معمولا بازی شجاعت یا حقیقت با چرخاندن بطری انجام می‌شود. اما چون در ماشین امکان انجام آن نیست، پیشنهاد می‌کنیم یک بازی مثل هوپ انتخاب کنید. کسی که نتواند هوپ را بگوید بازنده است و نفر اول برای شروع بازی جرات و حقیقت انتخاب می‌شود و بعد نفر اول، نفر دوم را انتخاب می‌کند و از او سوال می‌کند و بدین ترتیب همه را به دام گفتن حقیقت یا انجام جرات بیندازید.
  • قوانین: حداقل سه نفر برای این بازی نیاز است. سعی کنید سوال‌های بامزه بپرسید تا سفر به خوبی و خوشی پیش برود. شجاعت‌هایی که انتخاب می‌کنید را محدود به ماشین یا طول مسیر کنید؛ البته شجاعت‌هایی که ایمن هم باشند. اگر از طرفداران بازی شجاعت یا حقیقت هستید.

10. بازی در ماشین پانتومیم

بازی هیجان‌انگیز گروهی پانتومیم یک بازی مسافرتی خوب و سرگرم‌کننده است. این بازی باعث می‌شود کسی دیگر حین مسافرت سرش را با گوشی گرم نکند. حتی بچه‌ها و بزرگسالان مسن و عزیز هم می‌توانند در این بازی شرکت کنند.

  • بازی: یک کلمه یا جمله سخت انتخاب کنید، اجرا کنید تا گروه مقابل بتواند آن را حدس بزند.
  • قوانین: به دو گروه تقسیم شوید. یک گروه شروع کننده بازی شود. گروه شروع کننده یک کلمه، جمله یا ضرب المثلی انتخاب کنند. جمله انتخابی در گوش یک نفر از گروه مقابل گفته شود. آن شخص باید به گونه‌ای جمله را با دست و صورت و بدن اجرا کند که هم گروهی‌هایش بتوانند آن جمله را حدس بزنند. در این بازی هیچ کس حرفی نمی‌زند و فقط از طریق بازی با دست‌ها و صورت پیام‌ها منتقل می‌شود. با انتخاب جملات سخت و بامزه، این بازی مسافرتی را هیجان‌انگیز کنید.
بیشتر بخوانید . . .
بهترین پارک های شهر بروکسل در بلژیک

11. بازی مسافرتی صندلی داغ

این بازی قدیمی است، اما هنوز هم می‌تواند به عنوان یک بازی مسافرتی هیجان‌انگیز به کار رود.

  • بازی: یک نفر باید به 5 سوال هیجان‌انگیز جواب دهد.
  • قوانین: همه اعضا باید تعدادی سوال روی یک برگه بنویسند و درون یک ظرف قرار دهند. مسافران باید به ترتیب به سوالات جواب دهند. سعی کنید سوال‌های هیجان‌انگیز روی برگه بنویسید. جواب‌های بامزه و جالب به سوالات بدهید تا فضای ماشین از حالت کسالت‌بار خارج شود و خاطرات خوشی برای همه فراهم گردد.

12. بازی در مسافرت من زودتر دیدم

می‌خواهید مسافرت بروید و نمی‌دانید چطور بچه‌ها را سرگرم کنید؟ از طرفی هم نمی‌خواهید با گوشی و تبلت بازی کنند؟ بهترین راه برای سرگرم کردن بچه‌ها، درگیر کردن آن‌ها با یک بازی رقابتی است. بازی من زودتر دیدم یا پانچ باگی، یک بازی مسافرتی جالب برای بچه‌هاست. چون علاوه بر سرگرم کردن آن‌ها، قوه بینایی‌شان را هم به کار می‌اندازد. تاریخچه این بازی به سال 1960 برمی‌گردد؛ زمانی که کمپانی فولکس واگن یک آگهی تبلیغاتی با این بازی ساخت.

  • بازی: با دیدن یک چیز خاص به آرامی به بازوی بغل دستی بزنید.
  • قوانین: یک چیزی را مشخص کنید مثل درخت، یک مدل ماشین، تونل، حیوانات و غیره. هرکسی که آن چیز مشخص را زودتر دید، به آرامی به بازوی بغل دستیش ضربه بزند. هرکسی در پایان ضربه بیشتری خورده باشد، بازنده است.

نظر شما در رابطه با سرگرمی درون ماشین چیست ؟

به این مــــطلب چه امتیازی میدهید ؟
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و ســـــایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تــایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *