0

آیا PS5 می تواند از PS4 موفق تر باشد ؟

بازدید 264

جدیدترین کنسول سونی به خوبی در حال شکل گیری است ، اما آیا عملکرد بهتری نسبت به نسخه قبلی خود یعنی پلی استیشن 4 دارد؟ PS5 کارهای زیادی انجام می دهد. سخت افزار فوق العاده ای دارد ، یک کنترلر انقلابی ، و چند نسخه هیجان انگیز در راه است. اما آیا PS5 می تواند از موفقیت نسخه قبلی خود یعنی PS4 پیشی بگیرد؟ بیایید بررسی کنیم که آیا PS5 می تواند از PS4 موفق تر باشد یا نه ، و به سه دلیل که ممکن است چنین باشد ، نگاه کنیم. با بیا تو اینجا همراه باشید .

PS4 چقدر خوب بود ؟

ابتدا اجازه دهید به کنسولی که PS5 باید بر آن غلبه کند ، نگاه کنیم. PS4 موفقیت تجاری برای سونی محسوب می شود و در بازی بازی نیز اثری از خود به جای گذاشت. PS4 نه تنها یکی از پرفروش ترین کنسول های تمام دوران است ، بلکه دارای یک کتابخانه بازی های چشمگیر است ، با برخی از انحصاری های فوق العاده PS4. در حقیقت ، PS4 بدون شک برنده هشتمین نسل کنسول بود و از رقیب اصلی خود ، خانواده Xbox One مایکروسافت پیشی گرفت.

چه چیزی PS4 را بسیار خوب کرده است؟

ویژگی های دوستدار گیمر PS4 و کتابخانه بازی های با کیفیت بالا به آن کیفیت داده است. هنگامی که سونی PS4 را در E3 2013 نشان داد ، بلافاصله قلب بازیکنان را بر Xbox One مایکروسافت جلب کرد. PS4 با ویژگی های کاربر پسند خود ، مانند قابلیت انجام بازی های مورد استفاده و عدم نیاز به اتصال به اینترنت یک بار در روز ، اولین تجربه فوق العاده ای را برای گیمرها ایجاد کرد. علاوه بر این ، PS4 پایه بازی های بین نسلی را بسیار بهتر از Xbox One اصلی اجرا کرد و این باعث افزایش حسن نیت آن شد.

و زمانی که مایکروسافت بهترین کنسول نسل هشتم بازی های ویدئویی را عرضه کرد-Xbox One X-سونی در بخش بازی ها به خوبی و واقعا پیشرو بود ، با کلاسیک هایی مانند Horizon Zero Dawn ، Bloodborne و Uncharted: The میراث از دست رفته سونی در طول عمر PS4 همچنان سطح خود را بالا می برد. در چند سال گذشته ، بازی هایی مانند Marvel’s Spider-Man ، The Last of Us Part II ، God of War ، Ghost of Tsushima و Death Stranding را دیده ایم. این عناوین رسانه بازی ویدئویی را در برخی جنبه ها ، با کیفیت سینمایی ، گیم پلی عمیق و جذاب ، داستانهای فوق العاده ساخته شده و ایده های بدیع ، تحت تأثیر قرار می دهد. PS4 در طول زمان خود به موفقیت های برجسته ای دست یافت. اگر می خواهد PS5 قبلی خود را شکست دهد ، قطعاً کار PS5 برای آن قطع شده است.

بیشتر بخوانید . . .
چگونه یک اتاق گیمینگ بسازیم؟

PS5 چگونه می تواند از PS4 پیشی بگیرد؟

حالا که ایده ای درباره ویژگی PS4 خوب پیدا کرده اید ، آیا سونی می تواند با PS5 به همان سطح موفقیت برسد یا از آن پیشی بگیرد؟ پاسخ کوتاه این است: کاملاً. بیایید به سه عامل امیدوارکننده نگاه کنیم که از موفقیت PS5 فراتر از PS4 پشتیبانی می کند.

1. PS5 پرفروش ترین کنسول سونی تا به امروز است

با وجود راه اندازی هرج و مرج ، در طول همه گیری ، سونی رکوردهای PS5 را شکست. طبق بیانیه مطبوعاتی SIE ، این کنسول PS4 با فروش بیش از 10 میلیون دستگاه از نوامبر 2020 از PS4 پیشی گرفته است. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد ، به ویژه به خاطر برخی از افراد مورد علاقه ما. اسکالپرهای کنسول با این حال ، در حالی که شکی وجود ندارد که اسکالپرهای کنسول بخش قابل توجهی از سهام PS5 و Xbox Series X/S را به خود اختصاص داده اند ، تبلیغات برای این کنسول ها ، به ویژه PS5 ، بسیار بالا رفته است. PS4 در حال حاضر چهارمین کنسول پرفروش تاریخ است. اما با پیشرفت PS5 ، می توانیم آن را تا پایان چرخه عمر PS4 جایگزین کنیم.

2. PS5 نقاط قوت و ضعف PS4 را بهبود می بخشد

سونی با PS5 نقاط قوت PS4 را تقویت کرده و برخی از نقاط ضعف آن را برطرف کرده است. چیزهای فوق العاده ای وجود دارد که ما در PS5 دوست داریم. این دستگاه دارای SSD سریع و یک کنترلر جدید است (که ممکن است معیار جدیدی در کنترلرهای بازی باشد) و از رزولوشن 8K و حداکثر عملکرد 120FPS پشتیبانی می کند. این یک پیشرفت فوق العاده نسبت به PS4 است.

بیشتر بخوانید . . .
کنترلر DualSense از صدای بازی برای ایجاد لرزش استفاده می‌کند

اما ، PS5 از سازگاری عقب پشتیبانی می کند ، چیزی که گیمرها به شدت با PS4 از دست دادند. PS5 می تواند 99٪ از بازی های PS4 را اجرا کند و ویژگی های آن را برای برخی بازی ها افزایش داده و منجر به افزایش گرافیک و عملکرد و همچنین ویژگی های اضافی PS5 شود. فقط نسخه های PS4 و PS5 کات Ghost of Tsushima Director را مقایسه کنید. PS5 یک کنسول بهبود یافته نسبت به PS4 است. نه تنها به دلیل سخت افزار بهبود یافته ، که ما انتظار داریم ، بلکه به این دلیل است که توسعه دهندگان چگونه می توانند از این سخت افزار علاوه بر ویژگی های جدید PS5 استفاده کنند.

3. کتابخانه بازی PS5 می تواند بهترین کتابخانه ای باشد که تا به حال دیده ایم

PS4 به ما بازی های جالبی داد و با گذشت زمان ، یک کتابخانه بازی عالی ایجاد کرد. چیزی که هیجان انگیز است این است که PS5 نه تنها می تواند IP های منحصر به فردی ارائه دهد ، بلکه می تواند از IP های عالی PS4 که زنده شده است نیز استفاده کند. تا کنون ، ما شاهد انحصاری های منحصر به فرد PS5 مانند Returnal بوده ایم. بازسازی باورنکردنی Demon Souls وجود دارد که با PS5 عرضه شد. Ratchet & Clank: Rift Apart و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales برای بازی در دسترس هستند. اینها بازیهای به یاد ماندنی هستند – و حتی یک سال از ورود PS5 نگذشته است.

اما آینده نیز امیدوار کننده به نظر می رسد. سونی پروژه های زیادی در دست اجرا دارد که شامل تعداد زیادی IP جدید است. سال آینده ، ما قرار است دنباله های God of War و Horizon Zero Dawn را بازی کنیم که عمدتا بر روی PS5 اجرا می شوند. و ، PlayStation Showcase 2021 شگفتی های فوق العاده ای برای ما به ارمغان آورد ، مانند Marvel’s Spider-Man 2 و Marvel’s Wolverine. چه کسی می داند سونی هنوز چه بازی های فوق العاده ای در آستین خود دارد؟ با آنچه دیده ایم ، آنچه می بینیم و آنچه هنوز ندیده ایم ، این شانس خوب است که در چند سال آینده ، کتابخانه بازی PS5 یکی از بهترین کتابخانه های تاریخ باشد.

بیشتر بخوانید . . .
قیمت نهایی کنسول پلی استیشن 5

PS5 می تواند یکی از بهترین کنسول های بازی تمام دوران باشد

PS4 یک کنسول فوق العاده موفق برای سونی بود و چکمه های بزرگی را برای PS5 باقی گذاشت. با این حال ، PS5 یک کنسول برجسته است که می تواند از موفقیت PS4 پیشی بگیرد. حتی می تواند میراثی را به عنوان یکی از بزرگان تاریخ ثبت کند. اگرچه ما نمی دانیم PS5 در لیست رتبه بندی طولانی کنسول های بازی به کجا می رسد ، اما شرط خوبی وجود دارد که جایی در نزدیکی بالا دارد. آینده برای کنسول نسل نهم سونی هیجان انگیز است.

به این مــــطلب چه امتیازی میدهید ؟
[کل: 1 میانگین: 5]
برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و ســـــایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تــایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب هم شاید بپسندید . . .