بازدید 45

بررسی HTC Vive Pro

پس از عرضه در سال 2018، به شما گفتیم که HTC Vive Pro بهترین هدست واقعیت مجازی برای کسانی بود که بودجه زیادی داشتند و جاه‌طلبی‌های واقعیت مجازی باکیفیت داشتند. به سرعت به سال 2021 برسید و از آن زمان با Valve Index به عنوان بهترین هدستی که ما توصیه می کنیم، Oculus Quest 2 از نظر تجربه VR راحت و مستقل و Oculus Rift برای کسانی که رایانه های شخصی بازی سطح بالایی دارند، پیشی گرفته است. همچنین به نظر می رسد که به زودی یک هدست جدید HTC Vive در راه است. یکی از مقامات ارشد اچ‌تی‌سی گفت که این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۱ یک هدست واقعیت مجازی بی‌سیم و مستقل تولید کند که «احتمالاً بهتر از آن چیزی است که امروز از هر فروشنده‌ای موجود است». همچنان با بیا تو اینجا همراه باشید .

با این حال، این بدان معنا نیست که HTC Vive Pro هنوز یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین تجربه‌های VR نیست که با پول می‌توان خرید – حتی اگر فکر نکنیم این گزینه برای اکثر مردم منطقی است. هنگامی که برای اولین بار HTC Vive Pro را در سال 2018 آزمایش کردیم، متوجه شدیم که آن یک هدست VR قدرتمند است، علیرغم این واقعیت که از نظر وفاداری بصری به HTC Vive اصلی ارتقاء کمی دارد. در آن زمان، ما نمی‌توانستیم شباهت‌هایی با Xbox One X مایکروسافت نداشته باشیم.

سخت افزار

با کنار گذاشتن بحث PC در مقابل کنسول برای لحظه ای، اگر به اندازه کافی به آن فکر کنید، شباهت های بین این دو بیت سخت افزاری آشکار می شود. هنگامی که هر دو برای اولین بار راه اندازی شدند، تجربیات جدید و بهبود یافته ای را نسبت به سخت افزار موجود ارائه کردند: جلوه های بصری بهبود یافته و پیکسل های بیشتر به صفحه نمایش داده شد. با این حال، علی‌رغم برخی قابلیت‌های ارتقاء مقیاس، نه Xbox One X و نه HTC Vive Pro کتابخانه‌های کاملاً جدید یا مجزایی از بازی‌ها را به همراه نداشتند، یا از لوازم جانبی جدید استفاده می‌کردند (یک موهبت برای کسانی از ما که سرمایه‌گذاری زیادی در کتابخانه‌های بازی خود کرده‌اند).

هر دوی آن‌ها قوی‌ترین سخت‌افزار را در دسته‌های مربوطه خود ارائه می‌کنند، و هر دو به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از نسخه‌های سخت‌افزار استاندارد روی پلت‌فرم‌های مربوطه خود هستند. اکنون با توجه به اینکه نسل بعدی Xbox Series X داریم، این بحث کمی قدیمی است، اما این مقایسه همچنان برای کسانی است که سعی می کنند سر خود را به جایی برسانند که HTC Vive Pro در خط تولید کوچک اما قدرتمند هدست های واقعیت مجازی امروزی قرار دارد.

تاریخ عرضه و قیمت HTC Vive Pro

HTC Vive Pro زمانی که برای اولین بار عرضه شد ارزان نبود اما از آن زمان قیمت آن کاهش یافته است. در حال حاضر بسته به اینکه کدام راه‌اندازی را انتخاب می‌کنید، با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسد. در حال حاضر، فقط خود هدست را می توان با قیمت 599 دلار، 599 پوند یا حدود 770.48 دلار استرالیا پیدا کرد. اگرچه این فقط هدست است – برای اینکه به درستی کار کند به کنترلرها و ایستگاه های پایه نیاز دارید. سپس تعدادی بسته مختلف پیشنهادی وجود دارد که قیمت آنها تا کیت کامل HTC Vive Pro افزایش می یابد که 1199 دلار، 1119 پوند یا 1899 دلار استرالیا است.

قیمت پردازنده‌های گرافیکی توصیه‌شده (این همان پردازنده‌ای است که در رایانه شخصی خود برای کار کردن هدست واقعیت مجازی نیاز دارید) – کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1070/Quadro P500 یا AMD Radeon Vega 56 – و HTC Vive Pro. اگرچه از زمان عرضه کاهش یافته است، اما هنوز ارزان نیست. به خصوص برای کسانی که هنوز در مورد VR مطمئن نیستند یا کاملا مبتدی هستند.

برتری

اما، ما را اشتباه نگیرید، HTC Vive Pro همچنان یک هدست VR برتر باقی مانده است و مدتی است که آن را جدیدترین و بهترین تجربه واقعیت مجازی می‌دانیم که می‌توانید امتحان کنید. زمانی که روی تمام سیلندرها در رایانه‌های شخصی پیشرفته کار می‌کند. سخت افزار، HTC Vive Pro به ارائه یکی از زیباترین و غنی ترین بازی هایی که در واقعیت مجازی دیده ایم، ادامه می دهد.

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که هر دو HTC Vive و HTC Vive Pro را در همان اتاقی مانند ما در هنگام نوشتن این بررسی داشته باشید، پس از آن که داشتید بازگشت به هدست واقعیت مجازی با صفحه نمایش با وضوح پایین‌تر ممکن است دشوار باشد. مزه کارهایی که Pro می تواند انجام دهد. اما چند سالی است که دیگر هدست های واقعیت مجازی از آن پیشی گرفته اند، آیا HTC Vive Pro هنوز ارزش دیدن دارد؟ ما اینطور فکر می کنیم، اما برای بررسی کامل ادامه این مطلب را بخوانید .

طراحی HTC Vive Pro

در حالی که اچ‌تی‌سی و سایر مبشران واقعیت مجازی احتمالاً توجه خود را بر افزایش وفاداری بصری Pro متمرکز خواهند کرد – وضوح اصلی 2880 x 1600 (615 dpi) در مقابل 2160 x 1200 در Vive اصلی – Vive Pro دارای تعدادی تغییرات طراحی است که عبارتند از به اندازه نمایشگر Dual AMOLED ارزشمند است. اول از همه، HTC Vive Pro دارای هدفون داخلی است که مستقیماً بالای گوش شما قرار می گیرد. آنها از نظر ارتفاع قابل تنظیم هستند و شامل کنترل صدا هستند که به این معنی است که دیگر لازم نیست هدست را برای تنظیم مجدد صدا بین جلسات بازی بردارید.

همچنین مهار جدیدی وجود دارد که هدست را محکم تر از تسمه های نوار چسب در HTC Vive اصلی نگه می دارد. این مهار مانع از حرکت هدست در لحظات شدید بازی هایی مانند DOOM VFR یا Arizona Sunshine می شود و از فشار بدنامی که ممکن است پس از استفاده طولانی مدت از HTC Vive اصلی ایجاد شود، جلوگیری می کند. هدست را به پشت بچرخانید و دستگیره چرخشی جدید را پیدا خواهید کرد – یک بند از Vive Deluxe Audio Strap که HTC سال گذشته عرضه کرد. می‌توانید از آن برای سفت کردن هدست برای تناسب بهتر استفاده کنید، یا آن را شل کنید تا هدست را بدون باز کردن بند بالایی باز کنید.

کابل بهود یافته

کابل جدید و بهبود یافته ای نیز وجود دارد که سیم سه سیم در Vive اصلی را به یک سیم تکی قابل کنترل باریک می کند. اگر نمی خواهید برای آداپتور بی سیم جدید 299 دلاری / 299 پوندی هزینه کنید، کاملاً خوب است. در خود هدست، محافظ‌های بینی لاستیکی جدیدی پیدا خواهید کرد که از فیلتر شدن نور در شکاف بین بینی و هدست جلوگیری می‌کنند، در حالی که یک پد فوم بادوام‌تر و مخملی، صورت شما را برای جلسات بازی طولانی‌تر راحت‌تر محافظت می‌کند. در قسمت جلوی هدست، اکنون یک دوربین جلوی دوم خواهید یافت که ردیابی بهبود یافته ای را برای توسعه دهندگانی که به دنبال تجربه واقعیت افزوده هستند، ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید . . .
بررسی Xbox One X

هدست

اگر اشکالی در طراحی HTC Vive Pro وجود داشته باشد، این است که این هدست از تجهیزات جانبی مشابه HTC Vive اصلی استفاده می کند و این بدان معناست که هیچ کنترلر یا ایستگاه پایه جدیدی وجود ندارد. از برخی جهات، این یک استراتژی بالقوه صرفه جویی در هزینه برای HTC است و برای ما که قبلاً روی Vive اصلی سرمایه گذاری کرده ایم، یک امتیاز است، زیرا می توانیم سخت افزار را از هدست اصلی منتقل کنیم. گفته می‌شود، همزمان با استفاده از HTC Vive Pro با ردیاب‌ها و کنترل‌کننده‌های نسل اول، این هدست به‌جای ارتقای کامل ویژگی‌های Vive اصلی، یک ارتقاء نیم‌مرحله‌ای به نظر می‌رسد. بدیهی است که این یک مشکل جزئی است و احتمالا HTC آن را زودتر برطرف خواهد کرد.

راه اندازی HTC Vive Pro

اگر در حال ارتقا از HTC Vive هستید یا به HTC Vive Pro به عنوان اولین تلاش خود در واقعیت مجازی نگاه می کنید، مهمترین جنبه ای که باید به آن توجه داشته باشید، مشخصات توصیه شده لیست شده در صفحه محصول Vive Pro در وب سایت HTC است (باز می شود در برگه جدید). با توجه به لیست مشخصات پیشنهادی HTC، باید سعی کنید کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1070/Quadro P500 یا AMD Radeon Vega 56 یا بالاتر را در کنار یک پردازنده Intel Core i5-4590 یا AMD FX 8350 معادل یا بهتر اجرا کنید.

اگر در دو سال گذشته رایانه شخصی خود را ارتقا نداده‌اید، این مشخصات می‌تواند کمی دلهره‌آور به نظر برسد، و در صورت داشتن بودجه ممکن است برای شما دور از دسترس باشد. اگر اینطور است، همیشه می‌توانید به سراغ HTC Vive استاندارد بروید یا به Oculus Rift بروید، که فقط به GPU Nvidia GTX 970 یا AMD 290 نیاز دارد. (به ما اعتماد کنید، اجرای Pro روی یک ماشین کم قدرت امکان پذیر است، اما لذت بخش ترین تجربه نیست.)

هنگامی که قطعات خود را آماده کردید، چالش واقعی شروع می شود: دانلود و نصب درایورهای لازم برای راه اندازی و اجرای Vive Pro. بسته به تجربه شما با HTC Vive، راه‌اندازی آن می‌تواند چند دقیقه طول بکشد یا اگر یکی از معدود بدشانس‌ها هستید، چند ساعت طول بکشد.

بروزرسانی همیشه سخت افزار

مشکل اینجاست که تمام سخت‌افزار Vive باید تا حد امکان به‌روز باشد – کنترل‌کننده‌ها هر کدام به جدیدترین سیستم‌افزار نیاز دارند، فانوس‌های دریایی و همچنین خود هدست. همچنین ممکن است نسخه جدیدی از Steam VR برای دانلود وجود داشته باشد. اوه، و مطمئن شوید که درایورهای گرافیک شما به روز هستند – زیرا این امر می تواند به طور تصادفی باعث از کار افتادن Compositor (نرم افزاری که تمام داده های بصری که Vive از بازی و محیط شما دریافت می کند ترکیب می کند) شود.

حتی وقتی از همه «t» عبور کرده‌اید و هر «i» را نقطه‌گذاری کرده‌اید، و تمام سیستم‌افزار به‌روز است، و آخرین نسخه نرم‌افزار را اجرا می‌کنید، باز هم ممکن است همه چیز خراب شود و جلسه بازی شما قبل از آن متوقف شود. حتی شروع می شود و این می تواند برای شما یک میخ در تابوت باشد – به خصوص اگر از آن دسته افرادی هستید که به راحتی از یک فناوری جدید منصرف می شوید.

با در نظر گرفتن این نکته که Vive Pro احتمالاً برای علاقه مندان به واقعیت مجازی و دارندگان بازی های مجازی VR مناسب است – از آنجایی که فرآیند راه اندازی به طور سرتاسری در اختیار HTC نیست، عیب یابی به یک بخش نسبتاً استاندارد برای داشتن و راه اندازی HTC Vive Pro تبدیل می شود.

عملکرد HTC Vive Pro

بنابراین، بیایید بگوییم که شما آزمایش‌ها و مشکلات راه‌اندازی HTC Vive Pro را برطرف کرده‌اید. دقیقاً از نظر عملکرد چه انتظاری دارید؟ خوب، در اینجا پاسخ روشنی وجود ندارد – مانند HTC Vive، مسافت پیموده شده شما متفاوت خواهد بود. از یک رایانه شخصی پرقدرت با سوپرنمونه برداری روشن استفاده کنید و بلافاصله عاشق هدست جدید خواهید شد. از چیزی استفاده کنید که به سختی سطح توانایی VR را خراش دهد و خوب، ممکن است تفاوت زیادی بین HTC Vive و HTC Vive Pro متوجه نشوید.

با این حال، صرف نظر از اینکه کامپیوتر شما چقدر از مشخصات خوبی برخوردار است، نمایشگر دقیقاً یکسان است. یعنی، این صفحه نمایش 3.5 اینچی HTC Vive Pro با وضوح 2880 در 1600 (615 dpi) دوگانه AMOLED است که درون خود هدست قرار می گیرد. نرخ تازه سازی 90 هرتز و میدان دید 110 درجه دارد که هر دو نسبت به HTC Vive اصلی بدون تغییر هستند.

بیشتر بخوانید . . .
بررسی PS5

وضوح تصویر

برای برخی، این اعداد گویای کل ماجرا هستند. اما برای دیگران، کلمات ممکن است تصویر بهتری را نشان دهند. اگر جزء گروه دوم هستید، بدانید که تصاویر HTC Vive Pro فوق العاده واضح به نظر می رسند. ما متوجه لبه‌های ناهموار کمتری نسبت به قبل شدیم، و حتی در فاصله‌ای دور، اجسام تیزتر به نظر می‌رسند، اگر نگوییم 100٪ شفاف. اگر قبلاً از هدست VR استفاده کرده باشید، احتمالاً تفاوت زیادی در آنها مشاهده خواهید کرد وضوح متن و محیط بازی ها. به زبان ساده، پیکسل‌های بیشتر روی صفحه به دارایی‌های هنری مانند اشیاء با وضوح بالا و بسته‌های بافت واضح‌تر کمک می‌کند تا واقعی‌تر و واقعی‌تر به نظر برسند.

این به ویژه هنگامی که با یک شی در VR مربع قرار می گیرید قابل توجه است. با نگاه کردن مستقیم به یک شی – مثلاً یک منوی درون بازی یا یک نقشه – دانه بندی که ممکن است در Vive اصلی متوجه شده باشید تقریباً به طور کامل ناپدید می شود. شما همچنان متوجه مقدار زیادی تاری برای اجسامی که در حاشیه بینایی خود قرار دارند خواهید بود، اما تقریباً غیرقابل توجه است مگر اینکه زمانی را صرف جستجوی آن کنید.

عدم کاهش سرعت

به طور شگفت انگیزی، همه این داده های بصری اضافی به هیچ وجه سرعت Vive Pro را کاهش نمی دهند و به همان اندازه هدست اصلی پاسخگو هستند. ردیابی یک به یک با چند استثنا جزئی است و VR در مقیاس کامل اتاق بزرگترین نقطه قوت هدست است. راه‌اندازی آزمایشی ما یک فضای بازی مجلل 2×2.5 متری بود که فضای مناسبی برای راه رفتن در اختیار ما قرار می‌داد – اما اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، هر دو Vive و Vive Pro از فضاهای پخش به بزرگی 5 در 5 متر پشتیبانی می‌کنند. (حدود 15 فوت در 15 فوت).

اگر نقطه ضعفی در عملکرد سیستم وجود داشته باشد، به صورت متناوب به صورت لرزش یا لرزش خفیف اتفاق می افتد. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که ما در حالی که هنوز داخل هدست هستیم یا در حین بارگذاری قبل از بخش گرافیکی شدید یک بازی، بین بازی‌ها جابه‌جا می‌شویم. این لحظات بسیار اندک بودند، اما وقتی برای شما اتفاق می‌افتند، احساس تهوع یا ضعف غیرمعمول نیست – اگر برای یک جلسه بازی تمام روز در چیزی مانند Fallout VR یا Skyrim VR برنامه‌ریزی کنید، یک قاتل خلق و خوی قطعی است.

مسئله دیگر، و موردی که ما انتظارش را نداشتیم، خود صدا بود. در حالی که هدفون‌های داخلی در ۹۵ درصد مواقع واقعاً خوب کار می‌کنند، هدفون‌های ما در سطوح بالاتر صدا شروع به ترک خوردن کردند. چرا این مهم است؟ خوب، هیچ راهی سریع‌تر برای از بین بردن غوطه‌وری در گوش شما وجود ندارد. به علاوه، ممکن است به این معنی باشد که شما باید هدفون را در مدت شش ماه تا یک سال تعویض کنید.

کتابخانه بازی HTC Vive Pro

هنگامی که HTC Vive برای اولین بار در 5 آوریل 2016 عرضه شد، تنها چیزی که می خواستیم بازی مانند Skyrim بود که بتوانیم آن را روی هدست پیشرو اجرا کنیم. در حالی که در آن زمان آن را دریافت نکردیم – و در عوض با شگفتی هایی مانند Water Bears VR رفتار شدیم – فقط دو سال بعد اینجا هستیم و دقیقاً همان چیزی را داریم که می خواستیم. برای این منظور، یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها برای پلتفرم در دو سال گذشته، کتابخانه بازی‌های Vive بوده است. در حال حاضر این کتابخانه شامل The Elder Scrolls V: Skyrim VR و Fallout 4 VR در کنار دیگر موفق Bethesda، DOOM VFR است.

هر یک از این عناوین، جهان‌های عظیمی را برای کاوش، هزاران سیاه‌چال، طاق‌ها و آزمایشگاه‌های علمی شیطان پرستی و صدها دشمن برای برخورد را ارائه می‌دهند. آنها به راحتی برخی از بهترین بازی های روی پلتفرم هستند … حتی اگر دو تا از این سه پورت بازی های کنسولی هستند که بیش از سال ها پیش عرضه شدند.

ما بیشتر وقت خود را با هدست صرف آزمایش این بازی‌ها کردیم – و اگرچه آن‌ها جزو موارد مورد علاقه فعلی ما برای هدست هستند، اما تنها مواردی نیستند که ارزش جلب توجه را دارند. اگر به دنبال چیزی هستید که کمی قابل کنترل تر از یک جهان باز عظیم هستید، بازی دفاعی با ریتم محکم و محکم Audio Shield و همچنین شبیه ساز شغل احمقانه اما لذت بخش وجود دارد.

تحرک در بازی

اگر تحمل حرکت را دارید، Sprint Vector یک بازی مسابقه‌ای آینده‌نگرانه است که تلاقی عجیبی بین اسکی روی کانتری و سر خوردن با لباس است، در حالی که Arizona Sunshine کمی طنز به دنیای پسا آخرالزمانی پر از مردگان می‌افزاید.

SUPERHOT VR بازی‌های تیراندازی سنتی را با مکانیک «دشمن‌ها فقط در صورت حرکت حرکت می‌کنند» روی سرش می‌چرخاند، و The Mage’s Tale کمی جذابیت را به مجموعه Steam هر کسی که علاقه‌مند جوان‌تر و آینده‌دار VR در خانه خود دارد اضافه می‌کند. . و اگر همه چیز شکست بخورد، همیشه می‌توانید به دنیای راحت و آرامش‌بخش Valve’s The Lab بازگردید، که دارای 12 بازی کوچک است که هر کدام از تقریباً هر بازی کامل واقعیت مجازی دیگری در بازار در حال حاضر سرگرم‌کننده‌تر هستند.

بازی‌های ذکر شده در بالا بخش بسیار کوچکی از کتابخانه HTC Vive را نشان می‌دهند – و این یعنی چیزی در مورد عناوین موجود در سرویس اشتراک Viveport HTC که هر ماه پنج عنوان جدید را به گیمرها ارائه می‌دهد تا به مجموعه خود اضافه کنند.

بیشتر بخوانید . . .
بررسی Lenovo Mirage Solo

انواع بازی ها

این همه بازی دقیقا از کجا می آیند؟ ممکن است شما را شگفت‌زده کند که نسخه‌های جدید تقریباً به همان سرعتی که برای پلتفرم‌های سنتی‌تر مانند Xbox One، PS4 و Nintendo Switch منتشر می‌شوند، به همان سرعتی که برای پلتفرم‌های VR هستند، منتشر می‌شوند. و در حالی که اکثر آنها به اندازه همتایان کنسول خود کاملاً دارای ویژگی نیستند یا به خوبی طراحی نشده اند، VR قطعاً با توسعه دهندگانی که مشتاق آزمایش مهارت های ساخت بازی خود در رسانه جدید هستند – که به معنای سیستم واقعاً خوب است- جذب شده است. فروش بازی ها فقط موضوع زمان است.

نرم افزار فروش سیستم

اما نکته آخر چیزی است که باید برای لحظه ای روی آن تمرکز کنیم. اهمیت نرم افزار فروش سیستم را نمی توان نادیده گرفت. این چیزی است که به نینتندو کمک کرد تا بیش از 10 میلیون واحد از نینتندو سوییچ را در سال اول خود بفروشد، و دلیل اصلی فروش پلی استیشن 4 است که به نظر می رسد دو به یک ایکس باکس فروش بیشتری داشته باشد. بدون آنها، پلتفرم ها چندان جذاب نیستند.

با گذشت دو سال از عمر آن، هنوز فروشنده سیستمی برای HTC Vive ندیده ایم. بله، همه بازی‌هایی که قبلاً ذکر کردیم بسیار به آن استاندارد طلایی نزدیک می‌شوند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها همان چیزی نیستند که ما در Mario 64 یا The Legend of Zelda: Breath of the Wild of VR در نظر می‌گیریم. هنوز هیچ بازی در HTC Vive (یا Oculus Rift) وجود ندارد که چنین نفوذی داشته باشد.

همانطور که قبلاً گفته ایم، این چیزی است که احتمالاً در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد. هر دو HTC و Oculus بودجه های عمده ای را به جامعه توسعه دهندگان اختصاص داده اند تا توسعه دهندگان را تشویق کنند تا بازی موفق بعدی خود را به VR بیاورند. روزی احتمالاً یک GoldenEye از VR، یا Final Fantasy VII یا Halo خواهیم داشت. اما در حال حاضر، ما این کار را نمی کنیم.

انحصاری و غیر انحصاری

آخرین نکته مهمی که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم این است که همه این بازی‌ها – Skyrim، Fallout، DOOM، Arizona Sunshine، Sprint Vector و son on – منحصر به HTC Vive Pro نیستند. هر چیزی که در اینجا ذکر کردیم، در Vive اصلی و Oculus Rift قابل پخش است، البته اگر با وضوح کمی پایین‌تر باشد. این بدان معنا نیست که این بازی‌ها در HTC Vive Pro نمی‌توانند بهتر از سایر سیستم‌ها به نظر برسند – اما به این معنی است که می‌توانید آنها را در جای دیگری بدون پرداخت 800 دلار، 800 پوند یا حدود 1045 دلار استرالیا تهیه کنید.

استفاده طولانی مدت HTC Vive Pro

قبل از پایان بررسی، می‌خواهیم یک هشدار ارائه دهیم – درست مانند دو سال پیش که در بررسی‌های اصلی HTC Vive، Oculus Rift و PlayStation VR انجام دادیم. هشدار این است که ممکن است نتوانید جلسات بازی طولانی‌مدت را در VR انجام دهید – و این احتمال وجود دارد که مجبور شوید تحمل خود را برای هدست یک جلسه 10 دقیقه‌ای در چند هفته اول افزایش دهید.

ما به چند دلیل به این هشدار اشاره می کنیم. اولین مورد این است که با هر سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهید، باید بدانید که چقدر زمان از آن صرف می‌کنید. مورد دوم این است که VR در واقع می‌تواند باعث شود پس از استفاده از آن برای بیش از یک یا دو ساعت، احساس بیماری کنید – چه با سردرد بسیار شدید یا ناراحتی معده.

برای این منظور، بازی مسئولانه. بین بازی ها استراحت کنید. مطمئن شوید که خیلی به خودتان فشار نمی آورید، فقط برای رسیدن به هدف بعدی. ارزش ساعت‌های احتمالی سردردی که بعد از آن خواهد آمد، ندارد. VR شبیه هر نوع رسانه دیگری است – از آن در حد اعتدال لذت ببرید، هرگز زیاده روی نکنید.

حکم HTC Vive Pro

در حالی که رزولوشن مطمئناً سهم بزرگی از این شناخت را از آن خود خواهد کرد، HTC چندین انتخاب طراحی خارق‌العاده در HTC Vive Pro انجام داده است که از نظر اهمیت با رزولوشن رقابت می‌کنند. برای محدود کردن آن‌ها به چند نقطه، هدست راحت‌تر از همیشه است، صدای بهتری دارد (بیشتر اوقات) و نور را مسدود می‌کند. اوه، و بله، بازی ها نیز در آن بهتر به نظر می رسند.

اما آیا این بهبودهای طراحی ارزش بلیط ورودی نسبتاً پرهزینه HTC Vive Pro را دارند؟ آیا ارزش آن هزینه را دارند حتی بعد از اینکه برخی از کاستی‌های سیستم مانند فقدان یک بازی AAA، مشکلات راه‌اندازی و صدا و بی‌قراری با سخت‌افزاری کمتر از بکر را متوجه شده‌اید؟ در نهایت، آیا خرید به یک HTC Vive Pro زمانی که نسخه اصلی Vive به قیمت برچسب پایین 499 دلار یا 499 پوند (حدود 615 دلار استرالیا) رسیده است، منطقی است؟

به نظر ما، با توجه به بازی‌هایی که در بازار وجود دارد و عملکرد سیستم نسبت به هدست اصلی، نیمه‌پله‌تر است، احتمالاً پاسخ این نیست. این هنوز هم یک هدست عالی است – و یکی از بهترین هدست های لعنتی موجود در بازار – اما برای پول، تلاش و قطعاتی که باید در آن بگذارید، بهترین هدست نیست.

به این مــــطلب چه امتیازی میدهید ؟
[کل: میانگین: ]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و ســـــایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تــایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این مطلب هم شاید بپسندید . . .